Ce-i place lui Google sau cum faci optimizare site

Google schimba regulile foarte des. Ce a functionat acum 10 sau 5 ani nu mai merge acum. Cum faci optimizare site si cum ajungi in primele pagini in motoarele de cautare? Ai doua optiuni: fie studiezi mult si o faci singur, fie angajezi o firma de marketing digital.

Batalia pe primele locuri e mare

E posibil ca site-ul tau sa fi fost foarte bine indexat de motoarele de căutare, deși nu ai urmarit asta. Cine stie, oi fi avut avut titluri si cuvinte cheie potrivite, articole de impact, produse cautate la vremea respectiva. Ai facut totul din instinct si ai fost super norocos sa meargă bine. Ai vandut mult.

Acum nu mai vinzi, lui Google nu-i mai place de tine. Internetul e plin de magazine online care au aceleasi produse ca tine. Nu ca la inceput, cand erati cativa. Cum faci sa ajunga iar oamenii la tine pe site?

Verifica daca ai paginile indexate, mai intai

Trebuie sa te asiguri ca site-ul tau este acolo, pe Internet, indexat.  Faci asta printr-o verificare simpla: cauti pe google site:domeniu tau.ro. Daca ti se raspunde ca nu exista rezultate pentru cautarea ta, atunci ai o problema mare: paginile nu sunt indexate. Ceva blocheaza accesul robotilor la site. Fie exista un meta robots tag in cod, fie se blocheaza accesului crawler-ilor in fisierul robots.txt. Setarile se pot modifica din panoul de admninistrare, dar probabil va trebui sa apelezi la un programator.

Tratezi abia dupa ce ai un diagnostic

Dupa ce te-ai asigurat ca toate paginile site-ul tau sunt indexate, fa un audit SEO (gratuit pe Mainter.ro), pentru a afla problemele si erorile.

Instaleaza Google Search Console pentru a masura site-ul din punct de vedere tehnic si modul in care il vede Google (pagini populare, cuvinte cheie bine indexate).

Neaparat descarca si Google Analytics, care iti arata date despre utilizatorii care ajung pe site: ce pagini au vizitat si cat timp au petrecut pe site. Afli comportamentul lor si vei face optimizarea in functie de el.

Vezi care este viteza site-ului tau

Ce viteza de incarcare are. Verifica cat de repede se deschid cateva pagini: home, una de categorie si una de blog. Astepti mai mult de cinci secunde? Lui Google nu prea ii place asta, mai ales pe varianta mobile. Depuncteaza site-ul, nu-l mai trimite pe primele pagini.

Ai 2 tool-uri cu care poti analiza viteza de incarcare a site-ului tau. Pentru rezultatul de pe desktop, recomand PageSpeedInsights, iar daca vrei sa testezi ce performante are strict pe mobile, foloseste MobileFriendlyTest. Sunt doua tool-uri foarte usor de utilizat si la indemana oricui.

Pentru a imbunatati viteza de incarcare a site-ului, poti face mai multe lucruri: sa umbli la poze (sa alegi rezolutia potrivita), sa elimini lucrurile care nu sunt necesare, sa minimizezi codul HTML, sa combini script-urile CSS intr-unul singur și multe altele.

Site-ul trebuie sa fie usor de citit

Este vorba despre user experience (UX), toate aspectele care intervin in experienta unui vizitator si ii pot influenta actiunile, modul de perceptie, trairile si actiunile. Adica cum se simte vizitatorul pe site-ul tau.

El reactioneaza bine la pagini frumoase, proportionate, mesaje simple, fara prea multe categorii si subcategorii. Vrea sa gaseasca ce cauta fara prea multe eforturi. Iar Google tine cont de experienta vizitatorilor unui site, cuantificand aceasta experienta prin timpul alocat de vizitator unei pagini, prin numarul de pagini accesate intr-un site, scroll deep, click-uri, comenzi, comentarii, review-uri. Motorul de cautare se prinde ca e ceva in neregula cu un site daca lumea ajunge acolo si pleaca imediat. Și nu-l mai trimite in primele cautari.

Nu uita de meta title si meta description

Meta title este titlul care iti apare in Google pentru fiecare pagina din site. Acesta explica despre ce este vorba in pagina ta, trebuie sa fie legat de cuvintele cheie si continutul paginii. Daca le sicronizezi pe toate, poti avea rezultate spectaculoase in ceea ce priveste pozitionarile. Google percepe ca esti onest, nu incerci sa induci in eroare prin niste cuvinte cheie false, puse doar sa aduca trafic, iar pagina sa contina altceva.

Meta description este textul care apare sub url si are un rol important in rata de click (CTR). Trebuie sa contina informatii relevante pentru utilizator, care sa-l indemne sa dea click. Daca vizitatorul petrece mult timp pe site-ul tau inseamna ca meta description este adevarata, ca a gasit ce cauta si asta ofera credibilitate site-ului. Google are o reputatie de pastrat, de aia este cel mai popular motor de cautare. Daca trimite internautii spre pagini dubioase, inselatoare si nerelevante, isi pierde el din credibilitate.

Daca nu ai certificat SSL, primesti triunghi rosu

In contextul in care atacurile cibernetice sunt din ce in ce mai frecvente, oamenii care utilizeaza Internetul au devenit mult mai atenti la siguranta datelor si la autenticitatea site-urilor pe care le viziteaza. Daca ai certificat SSL, bara de adresa web afiseaza textul “Conexiune securizata”.

Certificatul SSL (Secure Sockets Layer) este un document electronic care are un rolul de a proteja toate tipurile de date transmise intre browser si server.  Vizitatorii site-ului au garantia ca informatiile transmise catre site nu vor fi modificate sau furate de catre hackeri. Pentru a avea o pagina de tip HTTPS in loc de HTTP, trebuie sa alegi certificatul SSL compatibil cu nevoile tale si cu nivelul de securitate pe care ti-l doresti.

Daca nu ai acest SSL, Google afiseaza avertismentul “Not secure” sau “Conexiunea la acest site nu este sigura”. In plus, apare si un triunghi rosu, care atrage atentia celor care intra pe site si care renunta imediat la navigare. Daca nu ai certificate SSL pierzi multi clienti, mai ales pe cei care vor sa efectueze tranzactii financiare sau sa isi lase datele personale.

Breadcrumbs – ajuta clientul sa nu se rataceasca

“Breadcrumbs” înseamna firimituri de pâine. Dacă te uiţi dupa ele vezi de unde ai plecat şi unde eşti în acel moment. Un “breadcrumb” este o structură de navigare care informează vizitatorul despre principalele categorii şi subcategorii ale paginii web accesate. Acesta este de obicei plasat sub titlul principal al paginii şi conţine legături la categoriile şi subcategoriile respective.

Vizitatorilor le plac aceste breadcrumbs, dar și lui Google. Vad foarte usor care este structura site-ul si navigheaza mai usor pe site. Trebuie neaparat implementate, printr-un cod care se adauga la tema WordPress.

Greseli pe care sa nu le (mai) faci in optimizare site

Spuneam la inceputul articolului despre cum se facea optimizare site pe vremuri. Unele dintre punctele forte de atunci ele sunt considerate acum nocive, care pot aduce penalizare de la Google. Iata cateva dintre ele:

Clickbait: care atrage, dar care nu are legatura cu realitatea. Cand vrei sa atragi vizitatori printr-un titlu sau meta tag-uri inselatoare, in general neadevaruri. Nu este etic si Google va afla asta, din comportamentul utilizatorilor sau chiar reclamatii.

Keywords stuffing, adica multe cuvinte cheie folosite pe un text mic. Functiona acum 20 de ani, aducea vizitatori de tot felul. Algoritmul google de acum considera ca nu poti pune cuvinte cheie care apar prea putin sau tangential in text, fara relevanta.

Link-uri prea multe sau ascunse, adica link-urile interne sau externe erau sursa de trafic pentru ambele parti. Google recomanda acum cat mai putine, dar relevante. Multi posesori de magazine online sau platforme de prezentare inca mai cred ca oprimizarea site-ului se face prin ferme de link-uri (foarte multe in aceeasi perioada), fara sa stie ca de fapt motoarele de cautare penalizeaza aceasta tactica.

Continut duplicat. Acum, robotii motoarelor de cautare sunt foarte vigilenti la continutul duplicat si il penalizeaza sever. Inainte, cand acestia nu erau atat de atenti, metoda copy-paste era frecvent utilizata pentru a crea continut. Daca stii ca ai continut duplicat in site, refa-l sau sterge-l.

Acestea sunt considerate tehnici de black hat SEO, care sunt penalizate nu doar de robotii motoarelor de cautare, dar si de utilizatori, care s-ar putea simti inselati de astfel de tactici. Este recomandat sa nu risti, sa joci curat si si sa iti optimizezi site-ul penrtu a promova exact ceea ce contine.

S-ar putea sa ii ia ceva timp lui Google sa vada imbunatatirile aduse site-ului si sa il compare cu alte site-uri. Dureaza cateva saptamani, poate chiar luni, inainte sa vezi vreo urcare in motoarele de cautare.

Contacteaza-ne pentru optimizare site!

Daca nu esti specialist SEO, dar vrei sa te ocupi personal de optimizarea site-ului tau, implementeaza pasii de mai sus. Daca nu te descurci, suntem bucurosi sa te ajutam!

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *